sieć na 2 kompy-jaki protokol

Autor: George (sp2brz_at_pit.gda.pl)
Data: Thu 13 Feb 2003 - 15:32:02 MET

Użytkownik Marcin napisał:

> W takim wypadku niezbedny bedzie sprzetowy router.

OK, mamy go (hub).
Pozwalam sobie zadać inne pytanie na ten temat, chociaz obawiam się, że
to NTG. Może jednak zechcecie mi (jak zawsze!) pomóc. Z góry dzięki.
Jaki więc protokół? Stosuję u siebie już od wielu miesięcy NetBEUI.
Owszem działa to, ale nie jestem zadowolony w 100%. Zdarzają się wcale
nie tak rzadkie przypadki, gdy jeden z kompów hula w internecie jak
burza, a drugi, podłączony do tego samego huba w internecie nie żyje.
Należy go wóczas zresetować i jest OK. Nie ma to związku z określoną
kartą sieciową, gdyż przypadłość ta dotyka raz jednego, raz drugiego, a
raz trzeciego kompa. To wieczne resetowanie jest dość upierdliwe.
W pracy w sieci lokalnej mam tylko protokół TCP/IP i tam nie ma
najmniejszych problemów. Zawsze po włączeniu jakiegokolwiek kompa, od
razu widzi on sieć, sam jest widziany i ma natychmiast dostęp do zasobów
internetu.
Czy moje spostrzeżenia są racjonalne?
Jurek.