Re: CRT vs. LCD

Autor: Dariusz K. Ladziak (ladzk_at_waw.pdi.net)
Data: Thu 13 Feb 2003 - 00:04:01 MET

On Wed, 12 Feb 2003 21:25:25 +0100,
=?ISO-8859-2?Q?Adam_Go=B3=B1biewski?= <adam_at_pac.pl> wrote:

>Mozecie mi podac plusy i minusy monitorow LCD. Kolega chce kupic jakis
>tani LCD 15", ale ja mu radzilem, zeby lepiej kupil doba 17" CRT.

Zalety
Nie migocza, odswiezanie 75Hz to dla LCD naprawde duzo. Dla CRT
elementarne minimum...
Ni maja bledow geometrycznych p prostokat jest prostokatem a nie
beczka z wasami...

Wady:
Gorsza rozdzielczosc - kineskop o plamce 0.28mm uznany bylby za dosyc
tandetny.
Niespecjalnie dokladne odwzorowanie barw, na dokladke silnie zalezne
od kata patrzenia - w zasadzie LCD nie sa zalecane do obrobki zdjec i
innych zadan gdzie zadamy duzej wiernosci kolorow.

--
Darek