Re: Ginacy kolor monitora

Autor: Artur Miller (armi_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 12 Feb 2003 - 08:31:07 MET

Użytkownik <lopik80_at_o2.pl> napisał w wiadomości
> Czesc!
> Mam taki problem.Jest sobie monitor Daytek 15".Dziala sobie normalnie ale
co
> jakis czas ginie mu niebieski kolorek i wszystkie inne robia si e takie
albo
> zolte albo rozowe.
> Dzial na niego wtedy terapia wstrzasowa i jest znow dobrze na jakis czas.
> Jak go rozkrecilem i podociskalem wszystkie wtyczki i kabelki to bylo
dobrze
> jakis miesiac a teraz znow mu ginie.
> Jakby cos padlo calkiem to by sie dalo zlokalizowac a tak raz dziala a raz
nie.

1. sprawdz lutowania gniazdka kabla sygnalowego (tego co przychodzi z
kompa). Moze isc na plyte glowna monitora albo bezposrednio na plytke na
szyjce kineskopu
2. sprawdz lutowania podstawki kineskopu do plytki. czasem trzeba sie niezle
pomeczyc z ekranem zeby tam dotrzec.
3. zdejmij plytke z szyjki kineskopu, prysnij kontaktem (taki spray do
odsyfiania zlacz), ale nie za duzo, w styki podstawki. Uwazaj, bo podczas
zdejmowania mozna bardzo latwo uszkodzic kineskop

w zasadzie warto by przelutowac jeszcze raz wszystkie te drazliwe punkty :)

@