Re: Pecet i koszty energii

Autor: Kokopiko (kokopiko_at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 11 Feb 2003 - 10:20:10 MET

To wcale nie musi być szok.
standardowy komputer jest podpięty pod zasilacz 200W-300W. Zakładajmy 150W.
Mój monitor (19") w/g manuala ma pobór mocy 160W. Ale przeciez nie musi być
włączony non-stop. Uśredniając bilans dobowy ...... 250W. Czyli 1kWh =
4*godz*250W. Nie chce skłamać bo nie wiem ile kosztuje energia elektryczna
ale zakładajmy że kosztuje 0,2 zł. czyli 5*1kWh = 1zł czyli odpowiada to
prawie jednej dobie pracy komputera non-stop. U mnie w domu wachania są tak
duże że trudno odczuć to że komp jest włączony 24h/dobe.