Dysk przestał pracować w UltraDMA

Autor: Grzegorz Jedrasik (harry2517_at_go2.pl)
Data: Mon 10 Feb 2003 - 14:35:45 MET

Hej,
WindowsXP PL,
Dysk IBM 12 GB (UDMA66)
Płyta główna Abit BH6 (UDMA33)

Po instalacji systemu dysk pracował w UDMA
i wszystko było ok.
Niestety musiałem do komputera włożyć stary
dysk 850 MB, który nie obsługuje UDMA i
podpiąłem go na jedną taśmę z moim systemowym
dyskiem (jako primary slave).
Od tamtej pory mój primary master nie pracuje
w UDMA tylko w PIO4
I nie wiem jak to przełączyć z powrotem.

W menedżerze sprzętu we właściwościach kontrolera
mam wybór "UDMA jeśli możliwe" i "Tryb PIO".
Wybrane mam to pierwsze, ale to nic nie zmienia.
Dysk dalej chodzi w PIO.

W BIOSie zrobiłem autodetekcję, dalej to samo.
W opcjach kontrolera w BIOS'ie mam tryby PIO
do wyboru:
PIO1, PIO2, PIO3, PIO4, Auto - wybrałem Auto.
Ultra DMA: do wyboru: Disabled, Auto - ustawione
Auto.

Aha, oczywiście tego drugiego starego dysku już
dawno nie ma. Mam tylko 1 dysk.
Dlaczego on nie chce się z powrotem przełączyć
na UDMA?

Z góry dzięki za pomoc.

--
pozdrawiam