Re: problem z portem rownoleglym w starym kompie

Autor: e.lojek_at_lot.pl
Data: Mon 10 Feb 2003 - 10:10:06 MET

> Jest sobie komputer, K5 100Mhz na plycie VX, problem polega na tym, ze
> komputer ten potrafi wspolpracowac z drukarka tylko w trybie ECP. Niestety
> musze uruchomic na nim drukarke iglowa OKI, ktora nie pracuje w tym trybie,
> kiedys wszystko dzialalo ale po dluzszej przerwie w kozystaniu z kompa
> przestalo. Efekt jest taki, ze jak ustawie w biosie port szeregowy na Normal
> to komputer nie widzi drukarki (ani w dosie ani w win 95). Sprawdzalem, na
> roznych drukarkach i zawsze to samo, co moze byc problemem?
>
> pozdrawiam
> Artur

Witam,
Być może padł ci po prostu port na płycie głównej. Miałem kilka podobnych
przypadków ale z RS-ami. Najprostsze rozwiązanie to znaleźć gdzieś na złomie
starą kartę multi IO, wyłączyć na niej zworkami (trochę zabawy jak brak opisu)
wszystko oprócz portu drukarki a w BIOS-ie płyty głównej wyłączyć port
drukarki, wetknąć w złącze ISA i drukarka hula.
Powodzenia, Ed.