Re: O 256 mega za daleko...

Autor: Darek Sieradzki (dsier_at_MAPS-ONpmp.com.pl)
Data: Sun 09 Feb 2003 - 21:49:37 MET

"Szuko" <szuko_at_interia.pl> wrote:

> Ja podaję za Komputronikiem, że i845PE obsługuje do 3 kości DDR266,
> ale już tylko maksymalnie 2 kości DDR333... Czego się spodziewasz od
> trochę "naciąganej" obsługi DDR333 (i845PE to nic innego jak lekko
> zmodyfikowany i845G).

Well... Naiwnie spodziewam się tego co producent dostarczył w
specyfikacji :) Takich zastrzeżeń tam nie ma (tylko to co wypisałem
wcześniej) [*], a wręcz pr

Natomiast przy okazji testowania pojedyńczej kości (tak jak się
spodziewałem - sprawna, przynajmniej według memtest86 i pół godzinki pracy
na jednej kości w normalnym systmie) przyjrzałem się im dokładniej i
okazało się, że jest jednak różnica:

dwie starsze kości mają na nalepce:
184DR256M338,SE,PA10

nowa natomiast:
...............,PA50

Ktoś wie co oznacza ten ostatni parametr? Może to jest powód dla którego
kości się nie lubią :(

Na razie wsadziłem je wszystkie w kolejności:

PA50 PA10 PA10

i zobaczę jak długo pochodzę na tej kombinacji...

(Według opisu jest:

DIMM1: Rows 0 & 1
DIMM2: Rows 2 & 3
DIMM3: Rows 3 & 2

dlatego np. nie można slotów 2 i 3 jednocześnie obsadzać dwustronnymi
pamięciami. Więc wymyśliłem, że jak już mają cokolwiek dzielić, to niech
tam będą te dwie identyczne kostki...)

DS

ps: [*] gdyby to jednak nie pomogło i ograniczenie do 2 kości 333Mhz
okazało się prawdziwe, to co radzicie:

- wymiana dwóch na 512MB i zabawa z kombinacją 512 + 256, czy
- zmniejszenie taktowania do 266 ?

DS

--
http://www.dago.pmp.com.pl/