Canon S800 - kalibracja

Autor: habit (habit_at_mpm.lub.pl)
Data: Sun 09 Feb 2003 - 20:12:35 MET

Witam grupowiczow,

od dwoch miesiecy mam drukarke Canon S800,
jako nastepca Epsona (jakis taki 1440x720-nie pamietam
modelu, ale nie o to chodzi).

Czy ktos jest moze uzytkownikiem omawianego S800?

Nie moge za nic uzyskac wiernego odwzorowania barw.
Wszystko jest na ogol za zielone, czarny jest SZarny,
nawet na papierze foto.
Proby robilem na papierze foto EMTEC, Epsona - bright white,
no i na zwyklych.
Mimo ustawiania w sterowniku odpowiednich parametrow
druku do rodzaju papieru, wlaczania profili ICM, wylaczania ich
i prob z reczna regulacja nasycenia skladowych (sterownik pozwala
na dodawanie lub ujmowanie C, M, Y, K) nie jestem w stanie
uzyskac zadowalajacych efektow.
Kazdy wydruk na HP - chociazby 720C, ktory stoi obok jest
znacznie lepszy nic odpowiednik Canona.

Powiem szczerze ze jest to moje pierwsze spotkanie z Canonem,
i nie wiem czy nie ostatnie...
A decyzja o kupnie Canona S800 byla spowodowana oddzielnymi
kolorami - no super sprawa, gdyby nie fakt, ze kolory sa do bani.

Wydruki z corela, gdzie np. prostokaty maja definiowane kolory
CMYK - sa powiedzmy - w porzadku, ale grafika rastrowa, tak
puszczana z PShopa, Corela, czy PDF (pomijajac ze kazda wyglada
inaczej) jest:
- za zielona, pozbawiona glebi wynikajacej z nasycenia czarnego,
i niestety nieprzewidywalna, poniewaz C100/M70/K15 a C100/M80/K20
wyglada srodze INACZEJ, a roznica w skladowych jest jednak dosyc subtelna.
Rozumiecie - niby-granat a dupowaty fiolet to zupelnie cos roznego.

Gdzies znalazlem patent na Sieci, jak stworzyc profil koloru pod PhotoShopa,
zeby drukowala dobrze. Ale niestety - to nie jest rozwiazanie - modyfikowac
za kazdym razem grafike, zeby na wydruku wyszlo dobrze.

Co o tym myslicie?

pozdrawiam.
M.Brzozowiec