Re: siec na BNC ??

Autor: [x]Angel (xangel_at_ssk.pl)
Data: Sun 09 Feb 2003 - 13:09:29 MET

Użytkownik "Fred" <nemo.db_at_wytnij.xl.wp.pl> napisał w wiadomości

> to prawda jeśli trafo lub uziemienie jest "za ścianą" mieszkania, ale
> jeśli do tego trafo prowadzą setki metrów (kilometry?) przewodu, to
> nawet jeśli jet on z miedzi to jest na nim jakiś spadek napięcia
> (prawo Ohma :). Wtedy na bolcu gniazdka jest potencjał _różny_ od
> zero (w stosunku do ziemi). Jeżeli u kumpla o dziesięć bloków dalej
> też jest jakiś potencjał na bolcu i jest on oczywiście inny to
> połączenie kompów przez koncentryk powoduje "krótkie spięcie"

Troche sie z tym niezgodze :) ale troche jest tez racji. Karta sieciowa z
BNC zbudowana jest tak, ze ta czesc juz z wyjsciem BNC jest odseparowana
galwanicznie od kompa - mamy przetworniczke zasilajaca i transfornatorek
separujacy. Druga sprawa, ze prad i tak bedzie kopal jesli wszystkie kompy
nie beda poprawnie uziemione :))
Ja jakies 2 lata temu zrobilem siec - poczatkowo na 3 kompy a teraz jest juz
7 - blok z przed 20 lat - o uziemieniach mozna zapomniec. A naprawde bardzo
ciezko jest zmusic 7 osob zeby sobie wstawili chociaz gniazdka z bolcem i
dali zerowanie (nie uziemienie), wiec w zwiazku z tym faktem od dwoch lat
przy kazdej operacji z kabelkiem (wkladanie trojniczka albo wyjmoiwanie)
kopie prad i to powaznie mocno :)

W sumie co do glownego watku (czy warto stosowac BNC) moja odpowiedz brzmi:
-jesli te 3 kompy beda w jednym pokoju albo w domu, to moze i warto (jesli
dostaniesz tanie wtyczki i terminatorki, bo trojniczki to daja do
sieciowek - przynajmniej chyba do Compexa i Geniusa)
-jesli siec ma byc wieksza to lepiej na skretce - po jakims czasie zawsze
sie cos wali na BNC (a to ktos naciagnie kabelek, a to ktos ladnie ulozy pod
listwami i go ostro pozagina :)) poza tym wtyczki BNC sa albo lutowane albo
jakies dziwne, ktore czasem nie lacza a jesli wszystko bedziesz robil sam to
podejrzewam ze szybciej od kogos pozyczysz zaciskarke do wtyczek RJ niz BNC
(bo w nich trzeba tez zaciskac taka obejme na pancerzu).

Pozdrawiam
[x]Angel