Re: Pytanko o ISDN

Autor: Fred (nemo.db_at_wytnij.xl.wp.pl)
Data: Sat 08 Feb 2003 - 18:21:09 MET

"Manolo" <di_stefano_at_poczta.onet.pl> w wiadomości
news:b236dm$ad2$1_at_news.onet.pl napisał(a):

> Czesc, powiedzcie prosze jak najlepiej zrobic, zeby kilka osob
> korzystac z np. ISDN? Mieszkam w bloku i chcialbym z sasiadami
> podlaczyc sie do Internetu, co potrzeba? Co bym musial kupic-
> potrzebne jest chyba cos z funkcjonalnoscia routera? Sa np.
> takie fajne firewalle SOHO z NATem, czy to wystarczy i ile
> kosztuje i czy da sie to jakos podlaczyc, bo ISDN to chyba jakis
> modem PCI? A moze lepiej kupic jakis stary komputer, i do niego
> zainstalowac ten modem ISDN, ale co na nim zainstalowac (Linux,
> Windows-jaki) i czy konfiguracja jest skomplikowana? Chcialbym,
> [...]

W Twojej sytuacji ISDN to chyba nie najlepsze rozwiązanie. W ISDN
dostęp do Internetu (chociaż szybszy) jest taryfikowany normalnie jak
dostęp modemowy (przynajmniej w TPSA - jak jest u innych operatorów -
nie wiem). Można co prawda wykupić jakiś pakiet np. 45h za 90zł, ale
przy takiej sieci nie chciał bym płacić tych rachunków telefonicznych
i kłócić się z sąsiadami kto najwięcej "nabił" :)
Z tego co piszesz pomyśl o SDI lub Neostradzie. IMO najlepiej
postawić router na starym kompie i FreeSCO i LAN do każdego usera.
Niestety trzeba mieć kogoś kto ma o tym jakieś pojęcie. Ale to raczej
temat na grupę pl.comp.networking.

--
Pozdrowienia
Fred