Abit BE6 i pamięci - lamerskie troche...

Autor: Speedy (speedy_at_2a.pl)
Data: Sat 08 Feb 2003 - 00:27:47 MET

hej
pod wplywem sugestii, m.in z tej grupy płynących, przeszedlem na pamięci DDR
w związku z czym troche mi sie poprawiło. Ze swoich zaś starych kości 128 MB
SDRAM podarowałem mojej ulubionej koleżance. I tu zdziwko bo w jej płycie
(Abit BE6 z Cel 700 MHz, RAM 128 + no własnie...) kosc ta widziana jest jako
64 MB. Cos tam slyszalem 5 przez 10 ze Abit BE6 nie obsługuje jakich tam
kości jednostronnych czy jakichs tam coś, ale wydawalo mi sie - jak widac
nieslusznie - ze dotyczy to tylko kości 256. Chcialbym w związku z tym
troche zmądrzec w temacie.
1)Gdzie moglbym sobie cos o tym poczytać?
2) Wydaje mi sie ze taka praca pamięci "na pół gwizdka", poza tym ze irytuje
użytkownika, nie szkodzi fizycznie w zaden sposób pamieciom ani samej
płycie, mam rację?
3) czy ten problem pamieci dotyczy tylko Abita BE6, wszystkich Abitów pod
PII/III czy w ogóle chipsetu Intela 440?
4) moglbym wymienic koleżance płytę na MicroStara MS-6309 (chipset VIA 694),
czy warto? Z jednej strony traci ów dodatkowy kontroler i opcje RAID (z
ktorej i tak nie korzysta i nie bedzie zapewne) i nie wiem jak wypadloby
porownanie wydajności obu płyt, z drugiej w MS 6309 nie ma o ile wiem
zadnych problemów z DIMMami i miałaby zamiast 192 - 256 MB RAM...

--
Pozdrovionka
Speedy