Re: Wentylator do zasilacza ATX i modyfikacje zasilacza

Autor: Peterphk (zapytaj_o_email_at_peterphk.pl)
Data: Fri 07 Feb 2003 - 18:30:01 MET

> Chcę kupić cichszy wentyl bo często pracuję w nocy, a żona śpi 2
> metry od kompa (kawalerka :-( ). Co do 8-9V to jestem ekonomistą a nie
> elektronikiem, wolę nie bawić się w jakiekolwiek zabawy elektroniką.

Jak jestes ekonomista to powinenes obliczyc, ze wywalenie kratki i
puszczenie wentylatora na 7V (ktore uzyskasz bez problemu z roznicy 5 i 12V)
zapewni wystarczajace chlodzenie w kompie, jezeli zasilacz nie pracuje na
granicy swoich mozliwosci. Dodatkowo masz duzo ciszej niz jakby chodzil na
12V.

Kup normalny wentylator do zasilacza. Nie trac pieniedzy na jakies cuda z
tajwanu bo sa one niewiele lepsze od najtanszych. Jak puscisz go na 7V to
nie bedziesz mial problemu z halasem (bedzie go slychac, ale zdecydowanie
bedzie ciszej niz na 12V), nawet jezeli ten wentylator nie nalezalby do
cichych ...