nForce2 czy KT400?

Autor: pawelcio (phor1_at_wp.pl)
Data: Thu 06 Feb 2003 - 18:31:25 MET

Witam
Mam zamiar przesiąść się z wysłużonego Solteka 75KAV (chipset KT133A, SDR)
na coś nowszego.
Zastanawiam się nad kupnem płyty głównej na jednym z chipsetów:
-nForce2
lub KT400

1. Pierwsze pytanko zasadnicze: czy w ogóle warto wymieniać płytę, czy
będzie widoczny duzy przyrost mocy na DDRach w stos. do SDRów ?
    (nie biorę pod uwagę faktu, że w planach jest Athlon 64bitowy i warto
poczekać, bo gdybym miał czekać na nowości, to nigdy bym sie nie zdecydował
na zakup kompa, bo ciągle pojawia sie coś nowego:))

2. Czy to prawda, że chipsety VIA (KTxxx) nie sprawdzaja się z Radeonami
(wprawdzie i tak pewnie nie kupię Radka po setkach postów jakie czytałem
m.in.
    na tej grupie dotyczących problemów z Radeonami, ale zawsze warto mieć
satysfakcję, że płyta jest niezawodna i nie ma niedociągnięć) ?

3. Właśnie, czy płyta na nForce2 nie ma problemów z kompatybilnością z
kartami graf. i np. dźwiekowymi (np.z SB Live itp) ?

4. Czy jest różnica w wydajności i stabilności między tymi dwoma chipsetami:
KT400 i nForce2, a jeśli jest, to na korzyść którego chipsetu ?

5. Czy gdybym kupił nForce2 ze zintegrowaną grafą (jest tam GF4MX440 jakieś
zubożone), to czy ta karta jest porównywalna z GF2Ti 64MB DDr?

Wiem, że na grupie był kiedyś post dotyczący tego tematu, ale nic się z
niego nie dowiedziałem.

Pozdrwiam
Paweł