Re: Dziwne rezultaty podkręcania Athlona 1700+

Autor: Artur Gawryszczak (gawrysz_at_camk.edu.pl._!_!_!_)
Data: Thu 06 Feb 2003 - 13:03:50 MET

Marcin Wojtczuk wrote:
> Artur Gawryszczak claimed:
> Wyłączyłem seti, więc jestem spokojny :)

To i komputr wyłącz - będziesz jeszcze spokojniejszy ;-)

> Za komplet radiator+wiatrak dałem 50zł. Jest to cooler master DP5-7JD1B
> bez żadnej miedzi.

Wygląda przyzwoicie, ale niespecjalnie overclockersko jak na współczesne
czasy ;-) No, ale jest "Low noise" - a to ważne w kompie pod biurkiem :-)
Ja z umiłowania ciszy zakupiłem niedawno za podobną cenę Spire
WhisperRockIII - też aluminiowy. U kumpla taki sprzęt schładza TBred'a do
~40°C - tylko że AsusProbe chyba preferuje pokazywanie temperatury z
socketu, a nie miałem okazji pogmerać tam :-) Przyszłość należy jednak do
miedzi, rurek, pompek itp. Tylko że strach dawać w ręce ZU takie układy
chłodzące - stąd jeszcze nie jest to masowe :)

> Hehe. Czekamy na tego athlona 64bit :). Myślę, że dostanie ostro po
> tyłku od Intela HT.

Ile daje HT - wiem, sprawdzałem. Parę-paręnaście procent w rzeczywistych
zastowowaniach - fajnie że jest, ale nic szczególnie podniecającego -
akurat kompensuje się z mniejszą, niż w PIII i Athlonie, wydajnością
architektury P4 w przeliczeniu na MHz. Jeżeli Athlon64 będzie prawdziwym
skokiem jakościowym i pojawi się nie tylko na rynku desktopów, ale i
serwerków, czy klastrów, to będzie interesująco. Oczywiście darmo go nie
będą dawać, jest jeszcze kwestia przyzwoitego wsparcia (hardware, OS,
soft, kompilatory) - ale fajnie by było jakby AMD dobrze to rozegrał.
Pożyjemy - zobaczymy :-)

--
Pozdrówka,
        Artur