Re: Prosze wytlumaczcie mi to (partycje)

Autor: Lukasz Jakubowski (lukasz__at_at_in-tra_.dot_com_.dot_pl)
Data: Wed 05 Feb 2003 - 19:19:31 MET

> Mogę się mylić ale:
> Partycja podstawowa to partycja na której może być system.
> Takie mogą być tylko 4 (chyba że na partycji rozszerzonej).
Na partycji rozszerzonej moga byc tylko partycje logiczne.

> Partycja rozszerzona to jakby oddzielny dysk na którym również
> mogą być partycje - dyski logiczne.

Partycja rozszerzona to nie oddzielny dysk, tylko manewr umozliwiajacy
zalozenie na dysku wiecej niz 4 partycji.

W sumie:

Na dysku moze istniec do 4 partycji podstawowych i 1 rozszerzona.
Wewnatrz rozszerzonej moze istniec dowolna (nie pamietem czy jest limit)
liczba partycji logicznych. Partycja rozszerzona jest jedynie
'pojemnikiem' na partycje logiczne.

Systemy operacyjne maja okreslone wymagania co do rodzaju partycji, na
ktorej moga sie znajdowac. W gre wchodzi takze polozenie poczatku tej
partycji (zwykle limity do pierwsze 2/8GB lub pierwsze 1024 cylindry).

Lukasz