Re: jak (skutecznie) przetestować notebooka przy zakupie?

Autor: Rafał Bartoszak (sprocket_at_sys.pl)
Data: Wed 05 Feb 2003 - 19:12:01 MET

On Wed, 5 Feb 2003 19:31:28 +0100, bartek wrote:

> Problem jest następujący: zamierzam kupić uzywany notebook (Toshiba
> Satelitte). Pytania:

Jaki konkretnie model ?

> 1. W jaki sposób i/lub jakich programów testujących użyć, by w niezbyt
> długim czasie:
> a) poznać faktyczną konfigurację systemu,

Panel sterowania->system :))

> b) sprawdzić działanie CDRW

Weź płytkę i nagraj coś: Toshiby mają zainstalowane Roxio, więc: prawy
klawisz myszy i opcja: wyślij do -> dysk CDR

> Zainstalowanym systemem jest WinXP.

Sparwdź ilość RAM, niektóre Satelity mają standardowo 128 MB. Musżę
tłumaczyć co to oznacza pod XP ? ;)

> 2. Na co zwrócić szczególną uwagę - co się najczęściej psuje i jak sie to
> objawia?

W starszych Sateliite'ach bywają problemy z czujnikiem przegrzania:
komputer wcale nie jest przegrzany, a wyłącza się. Sprawa losowa- na
szybko nie stwierdzisz

> Sorry za lamerstwo, ale traktuję komputer jako narzędzie pracy i nigdy
> nie wnikałem, co jest w środku, a chciałbym sobie oszczędzić niemiłych
> niespodzianek...

Cóż, polecałbym nowego z 2-letnią gwarancją...

> P.S. Czy da się poznać czas działania baterii w sposób inny niż czekanie, aż
> się wyczerpie? :-)

Nie :)

pozdro...

[ |>|>|> sprocket                                 ]
[ Rafał Bartoszak                 sprocket_at_sys.pl ]
...i dlatego Kartagina musi zostać zniszczona...!!!