Co psuje moje dyski?

Autor: Sebek74 (sebek74_at_go2.pl)
Data: Wed 05 Feb 2003 - 09:38:11 MET

Sytuacja przedstawia sie nastepujaco. Nowa plyte/proc/pamiec posiadam od
okolo 3/4 roku. Do tego zestawu byly 2 dyski: IBM DTLA 30 (master IDE1) i
Seagate U5 40 GB (slave IDE1). Po okolo 2 miesiacach nagle dysk ibm przestal
byc wykrywany, jesli system (W98 SE PL) nie zostal poprawnie zamkniety.
Wylaczenie - wlaczenie kompa pomagalo. Od 3/2 miesiaca zamiast IBM mam WD
800 JB. Po 2-3 tygodniach dysk (znowu jako Master IDE1) przestal byc
wykrywany w konfiguracji jumperow Master or Single + U5 jako Slave. Pomoglo
ustawienie jumpera Master with Slave Present + U5 jako Slave. Za to jako
Slave dysk WD nie jest wykrywany dopoki nie ustawi sie zwory na drugim
Master with non ATA compatible. Dysk poszedl do naprawy gwarancyjnej...
No i teraz mam zastepczy dysk (jako slave z U5 jako masterem), ktory po
drugim podlaczeniu nie zostal wykryty (za pierwszym bylo ok). I znowu,
przestawienie na U5-ce non ATA compatible pomoglo. Dzisiaj mam dysk
zastepczy w innym kompie... to samo!
Co jest grane? Plyta glowna niszczy dyski?
Konfiguracja Slotek 74DRV4, Athlon 1.7+@ szyna 143, ddr, zasilacz Enlight
250W, cd+cdrw/ na drugim ide, reszta chyba nie istotne.