Barracuda 80 – problem z plikami

Autor: Grześ Mokrzycki (medeiros_at_NOSPAM.gazeta.pl)
Data: Tue 04 Feb 2003 - 20:01:49 MET

Witam

Mam problem z dyskiem Seagate Barracuda ATA IV (ST380021A). Był on dyskiem z
zainstalowanym systemem Windows XP na płycie głównej Intel D845WN z
procesorem Intela Pentium IV 1,5GHz.

Problem polega na tym, że dzisiaj rano system odmówił posłuszeństwa. Najpierw
pojawił się komunikat IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL (z określonym kodem błędu –
zapisałem go sobie). Na szczęście mam w domu jeszcze drugi komputer (znacznie
starszy), do którego mogłem podpiąć dysk. Zmieniłem nazwy dwóm plikom () i
przełożyłem do pierwszego komputera. System ożył – wszystko było OK. To
niestety uśpiło moją czujność. Wyłączyłem komputer.

Kolejna próba uruchomienia spełzła na niczym. Tym razem komunikat brzmiał:
UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME. Próbowałem jeszcze raz uruchomić Windows, ale zawsze
kończyło się na planszy powitalnej (jeszcze w trybie VGA) i „mieleniem”
dysku. Ponownie przełożyłem dysk do drugiego komputera. Tym razem nie poszło
już tak gładko – jego włożenie bardzo spowolniło system. Dysk jest też
wprawdzie widziany w Eksploratorze, ale nie można odczytać z niego żadnych
danych. Próba odczytania kończy się komunikatem „F:/jest niedostępny.
Parametr jest niepoprawny”. Gdy chcę sprawdzić właściwości pojawia się
komunikat, że dysk ma system plików RAW (a miał NTFS).

Próbowałem „odzyskać dysk” w programie PC Inspector, ale zawieszał się. Gdy w
tym samym programie próbuję odzyskać pliki dysk F jest widoczny, ale ma
dziwną nazwę (gruba pionowa kreska), a w okienku informacyjnym pojawia się
komunikat, że nie korzysta z FAT. Ale na tym dysku nie ma żadnych plików...
Są za to na dysku określonym jako NO NAME on fixed disk #2. Właśnie je
próbuję odzyskać, ale ponieważ jest tego około 30 gigabajtów (i nie są to
pliki mp3 tylko potrzebne dane), to trwa to dość długo.

Pewnie czeka mnie ponowna instalacja systemu. Ale może jest jakaś metoda na
ożywienie dysku? Wszystkie dane bowiem na nim są, ale coś się chyba stało z
systemem plików?

Pozdrawiam

Grześ Mokrzycki