Re: mam zabezpieczony HDD- hasłem !!!!

Autor: adasiek (podolany_at_poczta.wp.pl)
Data: Fri 28 Feb 2003 - 15:38:57 MET

jarek napisał:

>INformuję wszystkih, że dysk został zabezpieczony w laptopie. Jest w biosie
>taka opcja. Hasło zapisuje się w sektorze HDD na początku. Sprawdziłem to na
>innym dysku zalożyłem hasło , znjąc je odblokowałem HDD i zobacyłem w jakim
>obszarze sie zapisało. Problem w tym , że nie znając hasła nie możemy
>uruchomić HDD, on pop prostu fizycznie sie wyłącza. W przypadku włożenia do
>PC dysk w biosie jet wykrywany, ale po wyjściu z biosu zachowuje się jakby
>był uszkodzony , czyli nie widać go czyli nie można przejść na napęd np C:

ogolnie to sie na pewno da zrobic, bo w informatyce i technice
cyfrowej mozna zrobic wiele, jest tylko pytanie o oplacalnosc;

;)

a czy dysk nie ma czegos jakby wylaczania po pewnym czasie
nieuzywania? tzn. czy wchodzi w gre podmiana HDD w trakcie pracy
komputera? po okresonym czasie komputer wylacza HDD, a ty go odpinasz,
podpinasz ten trefny dysk i liczysz ze dostep bedzie;

ogolnie jest to smutne, ze interfejs IDE udostepnia taka funkcje; tzn.
wyglada na to, ze jest ona zaszyta w dysku; powiedzmy ze dysk ma
rejest, ktory mowi czy dysk jest dostepny czy nie; i jakis rozkaz
sterujacy przysylany po tasmie IDE odblokowuje ten rejestr; wtedy
nawet podmiana w trakcie pracy nic nie da, bo trzeba przelaczyc ten
"dzyndzelek" elektroniczny w HDD;

so mozesz tylko liczyc na to, ze haslo jest identyfikowane na poziomie
CPU komputera, tzn. ze jest ladowany program z dysku ktory udostepnia
interfejs do uzytkownika; zas do samego dysku jest tylko przesylany
sygnal sterujacy; wtedy haslo musi byc zassane z dysku do RAM w celu
porownania;

to czyni sprawe prosta - bo albo przechwycisz haslo ktore idze po
magistrali IDE albo przechwycisz sygnal sterujacy ktory tez idzie po
magistrali;

problem bedzie jesli identyfikacja hasla jest na poziomie
mikrokontrolera /CPU/ na dysku - wtedy nie masz zadnych szans, bo po
tasmie IDE bedzie szlo podane przez ciebie haslo zas cala obsluga
bedzie na HDD;

czyli musisz po pierwsze sie przekonac kto identyfikuje haslo;
najlepiej byloby podlaczyc do tasmy IDE jakis analizator przebiegow -
moze byc oscyloskop, ale lepiej jakis analizator elektroniczny - czyli
wypada poszukac znajomych na jakiejs politechnice;

ma to tylko taka wade, ze tych danych bedzie bardzo duzo; jesli mowisz
ze haslo jest trzymane na HDD to jest szansa ze calosc danych do
haslowania jest trzymana na HDD /tzn. prawdopodobnie jest to trzymane
w jakiejs pamieci trwalej np. flash gdzies na elektronice dysku, zas
jest przesylane do HDD w momencie zahaslowania/ - sproboj jakis inny
dysk zapisac samymi zerami, zahaslowac, zobaczyc ile sektorow
fizycznych sie zapisalo - ale nawet jeden sektor analizowany recznie
na przebiegach magistrali to sprawa skomplikowana;

jakas alternatywa jest zrobienie zrzutu RAM - tylko ze taki zrzut
musialby byc robiony sprzetowo np. przez karte ISA; ale z kolei
konstrukcja karty do jednorazowej operacji moze sie mijac z celem;

ja bym kombinowal wlasnie w kierunku zrzutu RAM; nie ma problemu z
analiza przebiegow, jednorazowo odczytujesz cala pamiec /a wiec
wszystko odczytane z dysku/ no i przede wszystkim masz analize na
ekranie komputera; podlaczyc to do jakiegos 486 z zegarem 40 zeby miec
duzo czasu na zrzut i probowac - pozostaje tylko pytanie o
oplacalnosc;

--
jeszcze nie wyprowadzilem sie do Wroclawia;
ale skoro caly Poznan sie tam przenosi?