Re: oszacowanie poboru mocy - bezpieczna praca serwera bez wentylatorow

Autor: ktom (ktom2_at_NOSPAM.poczta.fm)
Data: Fri 28 Feb 2003 - 10:27:17 MET

Dnia 03-02-27 15:04, Uzytkownik Tomasz Rogala napisal:
> Chcialbym dowiedziec sie (najlepiej nie z wlasnego doswiadczenia) czy
> mozna pozbyc sie wszystkich wentylatorow w komputerze pracujacym jak
> serwer (samba w bardzo malym lanie) Jedynym pracujacym urzadzeniem
> bedzie dysk twardy (ew. dwa). Chodzi mi tez o maksymale wyciszenie
> zasilacza. Procek 486 DX (DX/2 ?) 40. Czy taka konstrukcja bedzie
> pracowac w miare bezpiecznie.

Witam

Jezeli zastosujesz inny wiekszy radiator niz z wentylatora do 486 to to
powinno chodzic.
Najlepiej doklej duzy radiator stosowany czasami do chlodzenia Pentium.
Maly radiator moze powodowac wieszanie sie systemu, szczegolnie jezeli
jest to 486 f-my AMD.

Moje doswiadczenia:
plyta przemyslowa z AMD486DX5-133 ale ustawiona na "FSB"=16M + duzy
radiator pracuje ciagle, takze przy temp. otoczenia ok. 40..45 st. C.

B. WAZNE: obudowa MUSI miec otwory wentylacyjne i byc umieszczona w
miejscu, w ktorym istnieje doplyw powietrza.
To nie moze byc skrzynka po butach !!!, czasami stosowana przez pewnych
magikow ;-).

W zasilaczu mozesz obnizyc napiecie podawane na wentylator lub
zastosowac uklad zalaczajacy ten wentylator po przekroczeniu pewnej
temp. Te ostatnie rozwiazanie pracuje ok 10 lat.

Powodzenia

Tomek