Re: mam zabezpieczony HDD- hasłem !!!!

Autor: Eryk.Kielar_at_bgz.pl
Data: Fri 28 Feb 2003 - 08:59:12 MET

> INformuję wszystkih, że dysk został zabezpieczony w laptopie. Jest w biosie
> taka opcja. Hasło zapisuje się w sektorze HDD na początku. Sprawdziłem to na
> innym dysku zalożyłem hasło , znjąc je odblokowałem HDD i zobacyłem w jakim
> obszarze sie zapisało. Problem w tym , że nie znając hasła nie możemy
> uruchomić HDD, on pop prostu fizycznie sie wyłącza. W przypadku włożenia do
> PC dysk w biosie jet wykrywany, ale po wyjściu z biosu zachowuje się jakby
> był uszkodzony , czyli nie widać go czyli  nie można przejść na napęd np C:

haslo nie zalozylo sie samo, jesli sprzedawca nie pamieta a ma kwity na zakup
tego kompa to ok, jesli nie - coz...
Algorytm szyfrowania jest zaszyty w elektronice, dziala wspolnie z tym co
zapisane jest na dysku( co sam sprawdziles) jakakolwiek podmianka elektroniki
nie wchodzi w gre. Nie da sie "hackerskimi" metodami zdjac hasla z dysku.
rozwiazanie jest nastepujace: serwis IBM, jesli sprzedajacy dal Ci gwarancje na
ten sprzet to nie ma problemu, jesli nie to szykuj sie na spory wydatek( co
najmniej kilkadziesiat euro) bo IBM tani nie jest:( jesli natomiast legalnosc
pochodzenia laptopa jest watpliwa to... chyba konczyc nie musze.