Re: grafika spalona

Autor: MaPia (mapia2_at_box43.pl)
Data: Fri 28 Feb 2003 - 07:58:22 MET

Użytkownik "Paweł" <bez.fm_at_poczta.fm> napisał w wiadomości
> Ge force 32B z wentylatorkiem=-
> Ów wentylek sie zatrał, graifka sie spaliła.
> Czy jest i ewentualnie możeliwość na przysżłość przed takim numerem
sie
> ustrzec ?

mozna, trzeba miec mozliwosc podpiecia wentylka z karty grafiki do jakiegos
programu monitorujacego wiatraki np MBM, ale wtedy wentyl musi byc zasilany
z plyty. inne rozwiazanie to miec dodatkowy czujnik temeratury i umiescic go
na chipie karty (solteki chyba cos takiego mialy), jak bedzie zacieral sie
wentyl, temperaratura wzrosnie i bios wylaczy lub da znac (o ile wczesniej
sie to ustawi). najprostsze rozwiazanie to kupic arte bez wentyla z samym
radiatorem np. radek 9000 (mam taka) lub do karty z wentylem dokupic
porzadny radiator i zalozyc zamist tego wentyla

MaPia