jakie tajemnice kryje Nokia Monitor Test ?

Autor: Monfeo (monfeo_at_go2.pl)
Data: Tue 04 Feb 2003 - 09:17:56 MET

na co mi Nokia Monitor Test jesli ... jestem laikiem ?. Wyswietlam kolejno
ekrany (obrazy kontrolne) tego testu i nie wiem na co w kazdym z nich mam
zwrocic uwage (co dany obraz wykrywa i co regulowac w menu monitora aby
sprawdzic czy to kwestia ustawien czy moze wada) ?

test mozna sciagnac chociazby z
http://www.monitor.pl/t/112/Nokia-mon-test.exe

jesli macie jakies doswiadczenie to prosze, pomozcie...
obrazy (co powinno na nich byc, a co nie, i JAK TO REGULOWAC ???):
(gorny rzad od lewej):
1. geometry - sprawdzam czy kwadraty sa kwadratami a kola kolami na calej
powierzchni ekranu i czy ich wielkosc wszedzie jest taka sama
2. brightnes and contrast (co powinienem widziec a czego nie ?) np. czarne
paski (te na gorze mi sie wyrozniaja na tle, ale roznic miedzy nimi w
stopniu czarnosci nie widze)
3. high voltage (czy na tym sprawdza sie efekt "pompowania" - i jak ?)
4. color (fajnie mam po kolei wszystkie kolorki na ekranie i co z tego ? co
mam sprawdzic, chyba wszystkie monitory je wyswietlaja, skad mam wiedziec ze
ta wyswietlana zielen ma wlasciwy odcien zieleni itp.? a moze nie o to tu
chodzi ?)
(dolny rzad od lewej):
5. convergence (kratownica w kolorach CMY a potem z krzyzykow RGB - co mam
na tym dokladnie sprawdzic ?)
6. focus (sprawdzam czy dokladnie widac szczegoly - czy da sie ostrosc
obrazu regulowac z menu monitora ?)
7. resolution (jakies kody kreskowe ;) - kurde nie jestem czytnikiem !
8. moire (na drugim ekranie mam wyrazny efekt fal po prawej stronie, na
obrazie w drobna bialo-czarna krateczke dostaje oczoplasu, a ostatni ekran w
jeszcze drobniejsza krateczke tworzy miejscami jasniejsze plamy na ekranie)
9. readability (przeczytam tekst i nawet go zrozumiem)
10.jitter (sprawdzac czy obraz sie nie trzesie ? - jak wpatruje sie w te
dolna mozaike to nie za bardzo moge sie na niej skupic - skad mam wiedziec
czy to drga ?

uFFF - licze na was !

przy jakich ustawieniach rozdzielczosc odswiezanie zaczac testownie, i dla
jakich ustawien procentowych jasnosci i kontrastu ?

moje watpliwosci wynikaja stad ze zapuscilem ten test na 2 monitorach klasy
NONAME i oba przeszly go wg mnie dobrze - a to raczej niemozliwe.

wielkie dzieki.
Monfeo