Re: czy to onznacza bad sectors ?

Autor: Peterphk (peterphk.no-fq-spam_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 26 Feb 2003 - 12:50:36 MET

> Już sam nie wiem czy tak zawsze było ale dzisiaj formatowałem jedną z
> partycji
>
> a:\format c: /q czyli
> pojawiło się cos takiego:
>
> Szybkie formatowanie 7.506.9 MB
> Rejestrowanie aktualnych złych klastrów
> Zakonczone
> Fotmatowanie ...
> Ogółem na dysku 7.492.24 MB

Musisz wiedziec o takiej sprawie, ze szybkie formatowanie nie robi
praktycznie niczego oprocz zamazania kawalka tablicy partycji. Jezeli przed
szybkim formatowaniem miales BAD'y to po formatowaniu masz dokladnie tyle
samo i w tych samych miejsach zaznaczone zle sektory.

> no i własnie już nie wiem ... czy tak zawsze było - ten komunikat
> "Rejestrowanie aktualnych złych klastrów" i nigdy nie zwróciłem na niego
> uwagi ??

przy formatowaniu taki komunikt sie pojawia ...

> Zrobiłem scandiskiem dosowym test "po powierzchni" który trwał dłużą
> chwilę ale nie wykazał on ani jedngeo "bad-a" ...
>
> nie wiem czy to jest wiarygodny w tym wypadku test

po kazdym formatowaniu jest raport i jezeli w raporcie jest napisane:
"w uszkodzonych sektorach: 0 KB"
to oznacza, ze nie masz zadnych uszkodzonych sektorow na dysku.

Jesli chodzi o scandisk'a to powinien raczej wykazac BAD'y, jezeli by byly
fizycznie na dysku.