ECS P4 - pierwsze wrazenie i co z CNR dlugawe

Autor: Speedy (speedy_at_2a.pl)
Data: Mon 03 Feb 2003 - 23:00:16 MET

Hej

Od niedzieli stalem sie szczesliwym (?) posiadaczem Celerona 1700. Dokupilem
do niego, z uwagi na pewien niedobór kaski, najtansza chyba plyte glowną ECS
P4VXSD2+, taką co obsluguje SDR i DDR oczywiscie w celu wykorzystania
posiadanych DIMMow SDR. Obecnie siedzi w tym 192 MB RAM.
Pierwsze wrazenia sa takie: dosyc fajnie to dziala, aczkolwiek w porownaniu
z poprzednim systemem (Cel500 na plycie MS-6309 i 352 MB RAM, potem padla mi
256-tka i bylo 192) przyrost wydajnosci nie jest tak na oko jakis miazdzący.
Niewątpliwie jednak daje sie dostrzec. Zapewne przy niektorych aplikacjach
typu zgrywanie filmow roznica bedzie znaczna. Moze tez gdy wsadze DDRa
256MB?
Dosyc fajny jest BIOS (AMI), ciekawostka, mozliwosc wyboru z czego sie
bootowac bez wchodzenia w ustawienia biosu, trzeba wcisnac F8 przy starcie.
Plyta korzysta z normalnego zasilania ATX, bez tego dodatkowego gniazdka,
jak powiedzial mi sprzedawca nie potrzebuję zmieniac zasilacza. Aczkolwiek
zastanawiam sie czy jednak tego nie zrobic, mam 250 W a sprzetu jest troche,
2 dyski (40GB i 2GB), DVD Toshiba SD-M1612 i nagrywarka CD NEC-7700 (stara
12x).
Gdyby występowal brak mocy, to jak sie to objawia?
Ladnie daje wbudowana karta dzwiekowa, lepiej niz ta w poprzedniej plycie,
aczkolwiek tu mam pierwszą uwage: w glosnikach slysze czasem delikatne
brzeczenie gdy pracują dyski. Niekiedy tez, gdy sie ruszy myszą. Byc moze to
brak ekranowania (mysz jest radiowa)? Mam zdjętą obudowę, moze bede musial
ją zalozyc... czy moze ten typ tak ma? A moze pomoże na to nowy bios? Ja mam
ten z 1.11.2002.
czy ktos mial tak z plytą ECS?
I druga uwaga: poniewaz w starej plycie mialem modem na AMR a ta nowa nie ma
tego złącza (ma za to CNR), to chwilowo nie mam modemu. Nie przeszkadza mi
to specjalnie, korzystam z internetu przez siec osiedlową, modem przydawał
mi sie z rzadka i sporadycznie np. do wysylania faksów albo w razie awarii
sieci . Korci mnie jednak zeby wyprobowac to złacze CNR. Czy ma/miał ktos
może taki modem na CNR? Jak to chodzi, jakie wrażenia? gdzie by to
ewentualnie mozna kupic i za ile?

--
Pozdrovionka
Speedy