Re: Jaką grafikę GF4MX, Radeon 9000 czy 9100?

Autor: Marcin Wojtczuk (fastviper_at_telkab.pl)
Data: Mon 24 Feb 2003 - 13:17:59 MET

gear claimed:
> Użytkownik "Marcin Wojtczuk" <fastviper_at_telkab.pl> napisał w wiadomości
> Mógłbyś troszkę rozwinąć wątek.
> Jakiego zasilacza potrzebuję?

O stabilnych napięciach, trzymających normy ATX i wystarczającej wydolności
prądowej przy maksymalnym obciążeniu. Żeby się np. nie okazało, że karta
graficzna tak ciągnie prąd, że napięcie na procesorze mocno spada, płyta
głowna wypruwa flaki ze swoich kondesatorów, żeby tylko user sobie pograł ze
2h aż w końcu kondensatory puchną i wybuchają. Jeśli Cię to śmieszy to źle -
bo to historia mojej płyty głównej (Abit), zasilacza jakiegoś słabego i
Radeona 8500.

> Dodatkowo w środku jeszcze będzie dvd, cd-r, karta sieciowa, karta tv i może
> karta dekodująca mpeg2, czy 300W zasilacz wystarczy czy lepiej większy?

300W zasilacz wystarczy, ale pod warunkiem, że to będzie 300W a nie 200 czy
co gorsza 180.

> Jakiej firmy są te lepsze zasilacze?

Enlight i Chiftec, Enermax, Q-Tec.

> Czy standardowe zasilacze w obudowach CODEGEN, TRACER, KME i FOXCONN (tych
> producentów obudowy rozpatruję przy zakupie) nie są zbyt dobre ?

Nie wystarczą do zasilania komputera z radeonem 9100. Wielu ludzi twierdzi,
że oprócz słabej stabilności napięć mają też łączną moc dużo, dużo niższą
niż twierdzi nalepka. Potrafią też skwierczeć i wyć pod dużym obciążeniem.

--
       [ http://www.stringi.com/viper/ ]