komp sie wiesza przy uruchamianiu z dyskietki

Autor: Mariusz (mschimke_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 24 Feb 2003 - 13:29:53 MET

...no wlasnie.
Kiedy uruchamiam komputer z dyskietki startowej, slychac jak dysk twardy
kilkakrotnie zmniejsza i zwieksza obroty, pozniej slychac przeskok glowicy
(charakterystyczny, taki, jak po wlaczeniu kompa) i w tym momencie komp sie
zawiesza. Swieci tylko diodka od dysku, stacja dyskietek sie wylacza. Nie
dzieje sie to zawsze, a wlasciwie tylko czasami. Nie wiem dlaczego.
Wlasciwie sprzet (oprocz zasilacza) jest calkiem nowy. Zastanawialem sie,
czy to nie wina zasilacza... czy przypadkiem nie jest z nim cos nie tak,
albo, czy jego moc nie jest zbyt mala (250W). Aha... no i chyba nie ma mowy,
zeby bylo cos nie tak z dyskiem twardym, bo jest calkiem nowy (chociaz nic
nie wiadomo...).
Wczesniej mialem jakas stara stacje, ktora nie chciala dzialac normalnie -
nie dalo sie w windzie wejsc na widok dyskietki, bo komputer sie wieszal,
albo pojawialy sie komunikaty, ze dyskietka jest niesformatowana itp....
Kupilem nowa, bo slyszalem, ze to moze byc normalne przy podlaczaniu
jakiegos starszego typu stacji do nowszych plyt glownych - zaczela dzialac
dobrze, ale wlasnie jest ten problem z wieszaniem sie przy starcie z
dyskietki startowej (co tez dzialo sie w przypadku tej starej stacji).
Gdzie szukac przyczyny? Co najprawdopodobniej moze byc walniete? Chyba nie
plyta glowna, co? ;(

P.S.
Jakiej mocy zasilacz radzilibyscie do komputera, ktory ma: 2 czytniki CD; 1
HDD, 1 FDD, procek Athlon 1.7 XP+ (i nie wiem,czy to tez istotne, ale plyta
asus a7v8x)? Moze jest za slaby?? Czy moze to rowniez powodowac np.
samoczynne resetowanie sie komputera, bo tak mi sie dzieje np. w Windowsie
XP?

Z gory wielkie dzieki za pomoc.
Pozdrawiam