Re: Usuwanie plikow i zwiecha...

Autor: adasiek (podolany_at_poczta.wp.pl)
Data: Sun 23 Feb 2003 - 16:53:02 MET

Tomek M. napisał:

>Mam problem. Praktycznie od zawsze przy usuwaniu wielu plikow zajmujacych w
>sumie duzo miejsca na dysku wiesza mi sie na okolo minute system. Pomaga
>zamkniecie przez cltr alt del explorera lub po prostu poczekanie. Co moze
>byc tego przyczyna?

to nie jest problem - to jest normalne dzialanie systemu operacyjnego;
wykonujesz powiedzmy skomplikowana operacje na systemie plikow, ktora
sobie dlugo trwa;

co moze byc przyczyna?
np. element systemu operacyjnego ktory kataloguje wolne miejsce i
zarzadza ukladaniem nowych plikow w systemie;
np. element OS ktory przesuwa pliki na nowopowstale wolne miejsce, w
celu zachowania maksymalnej wielkosci dziury wolnego miejsca;
np. program katalogujacy pliki dokumentow /od pakietu biurowego/ ktory
aktualizuje swoje dane;

podkreslam ze to nie jest zwiecha; zwieche masz jak system zupelnie
przestaje reagowac; tutaj jest po prostu wykonywana pewna operacja;

np. wyobraz sobie ze system operacyjny zawiesza konsole uzytkownika na
przewidywany czas wykonywania operacji usuwania; czyli system z gory
zaklada ze na usuniecie xxx plikow trzeba xxx czasu; i na tyle blokuje
konsole; niestety obliczenia sa bledne i czas wychodzi okolo minute za
dlugi; jednak system tego nie kontroluje tylko blokuje konsole na
obliczony czas i odpala polecenie usuwania; no; tak moze po prostu
dzialac;

--
jeszcze nie wyprowadzilem sie do Wroclawia;
ale skoro caly Poznan sie tam przenosi?