Pomocy co się dzieje z cd-romem w Win XP?

Autor: Radziulas (radziulas_at_wp.pl)
Data: Mon 03 Feb 2003 - 09:48:41 MET

Bardzo proszę o pomoc, ale jak narazie nieskutecznie, może tutaj ktoś mnie
oświeci biednego żuczka?
Mam kompa Celek 1.7 MHZ na Gigabyte, 256 Mb DDR, System Panie przebacz:
Windows XP Home Edition.
Problem: Cd rom po jakiś 10 minutach pracy, Odłącza się.
Objawy: po włożeniu płytki do napędu, i próbie wejścia na nią, system
zachowuje się tak, jakby płytki nie było chociaż CD rom jest widoczny jako
urządzenie. To samo dotyczy autostartu. Po restarcie kompa, problem znika,
ale pojawia się znowu po jakiś 10 minutach, czasem 15. Cd rom pracuje jako
master na drugim kanale IDE, podpięty odzielną szelką.
Jeśli podepnę go jako slave na szelkę dysku twardego na pierwszym kanale IDE
wszystko jest ok i problem nie występuje. Co jest z tym drugim kanałem?
W BIOS nie mogę wyłączyć DMA dla drugiego kanału, ale mogę w Windows, co też
uczyniłem, IDE 2 pracuje wyłącznie na PIO ale nie dało to żadnego rezultatu.
Proszę pomóżcie, bo drugi kanał jest mi poprostu potrzebny. A jeszcze jedno,
nie miałem nigdy zainstalowanego żadnego progarmu do nagrywania CD w stylu
Easy CD Creator.
Raz jeszcze prosze o pomoc.