Re: Kontrolery

Autor: Peterphk (zapytaj_o_email_at_peterphk.pl)
Data: Sun 02 Feb 2003 - 18:54:12 MET

> Mam pytanie jak jest sytuacja z kontolerami dysków twardych począwszy od
> starego standardu ST412/506 przez IDE i SCSI. Czy owe kontrolery znajdują
> się
> na płycie głównej czy są może zintegrowane wraz z dyskami twardymi(
znajdują
> się wew. wraz
> z silnikami krokowymi, mechanizmami odczytu itp.) ?

Owe kontrolery znajduja sie w samym dysku twardym (bynajmniej od IDE w
gore). Sa one na plytce z elektronika dysku twardego i steruja praca dysku
twardego.

Na plycie glownej znajduje sie host adapter, ktory tylko odbiera i wysyla
dane do dysku twardego w odpowiednim standardzie. Posredniczy on w
transmisji miedzy procesorem a elektronika dysku twardego.