Re: uziemienie

Autor: Peterphk (zapytaj_o_email_at_peterphk.pl)
Data: Sun 02 Feb 2003 - 15:25:28 MET

> nie

> do
> sieci
>
> mimo ze go uziemilem dalej sie wiesza :/

Kazdy komputer podlaczony do listwy zasilajacej z filtrem musi byc uziemiony
bo listwa generuje na bolcu uziemienia napiecie okolo 1/2 tego co jest w
sieci zasilajacej. Nie uziemiajac kompa robisz duzy balagan, bo oprocz tego
ze moze ciebie od czasu do czasu "kopnac" obudowa, to sam komp moze swirowac
(o ile juz mu to nie zaszkodzilo). Dodatkowo jak masz modem lub sieciowke to
narazasz na zdymienie te urzadzenia ...

Nawet jak nie masz tej listwy i podlaczasz kompa bezposrednio do gniazdka
bez uziemienia tez trzeba uziemic kompa. Tym bardziej jak jestes podlaczony
do sieci LAN lub laczysz sie przez modem z internetem.

Jezeli w budynku, w ktorym mieszkasz, instalacja CO jest w calosci metalowa
to mozesz smialo podlaczyc sie do kaloryfera (wczesniej zdrapujac farbe z
rury). Bedzie to duzo bezpieczniejsze rozwiazanie niz pozostawienie kompa
bez uziemienia.