Re: asus a7v133

Autor: Doggie (NOSPAMdoggie_at_poczta.onet.pl)
Data: Sun 02 Feb 2003 - 15:12:07 MET

VER.

> Faktycznie, z tym BIOSem podobno mozna hulac na wszystkich XP-kach (z
> wyjatkiem tych na technologi 0,13). Niestety posiadam plyte w wersji
"1.05"
> a wymagana jest "1.05." lub wyzsza. Slyszalem ze jednak da sie zmusic
wersje
> "1.05" do wspolpracy, ale trzeba wszystkie parametry ustawiac recznie
> (nieprawidlowe dzialanie trybu jumpermode) i niestety ustawic agp na 2x.
> Slyszeliscie cos o takim rozwiazaniu? Ktos sie bawil podrasowywaniem
A7V133
> w Polsce?

Ale nakreciles - mowisz ze masz 1.05 - i wlasnie taka ma byc lub wyzsza ;D
czyli na Twojej tez bedzie dzialal... z ta zmiana na AGP 2x nic nie
slyszalem - chociaz zawsze mam jakos ustawione agp na 2x - i tak nie ma
zadnej roznicy w predkosci.
Poczytaj archiwum grupy - cala masa ludzi miala problem ze nie dziala im AGP
4x, o ile dobrze pamietam to chodzilo o to ze 2x jest o wiele bardziej
stabilny i ze np. detonatory nvidii wymuszaja tryb 2x.... lecz moge sie
mylic...

> p.s. Tak sobie pomyslalem, ze jezeli sa takie problemy ze zmiana procesora
> po 2 latach na troche szybszy, to moze powinno sie kupowac najtansze
> sprawdzone plyty glowne, a nie inwestowac w najlepszy sprzet? I tak wiecej
> sie z niego nie wycisnie. I traktowac plyte glowna jako dodatek do
> procesora.

I tak i nie...
1. Jezeli chcesz od razu dopasiony sprzecior i nie interesuje cie kasa to
ladujesz najlepsza plyte glowna, z najlepszym procesorem, (oczywiscie wtedy
musisz miec najlepsza grafe i szybki ram, szybki dysk)
2. Kupujesz plyte klasy sredniej za max 400zl i jakis sredni procesor, za
rok lub dwa zmieniasz i procka i plyte...

Zalezne jest to tylko od zawartosci portfela...
Ja kupilem 2 lata temu ASUSa A7V133 RAID, za 850zl (czego zaluje), do tego
mialem procesor Duron 750, teraz plyta jest warta max 200zl, procesor w
miedzyczasie wymienilem na Durona 1,2 GHz.... a moglem kupic tansza plyte i
lepszy procesor ;D
Teraz mysle o wymianie procesora na Athlona 2,0+, i wsadzenie troche wiecej
tanich SDRAMow... DDR jeszcze sa za drogie i nie daja takich wzrostow
predkosci...
Sprzedaz mi sie nie oplaca - a wymiana plyty glownej i tak nie dalaby mi
duzego wzrostu predkosci...

Co do traktowania plyty jako dodatek do procesora to czesciowo sie nie
zgodze - coz z tego ze wlozylbys w plyte za 100zl procesor najszybszy na
rynku - wtedy nie osiagnie on pelnej wydajnosci... plyta powinna byc
sredniej klasy...
Pozdrawiam
    Doggie