Re: 3 urzadzenia na jednym kontrolerze IDE

Autor: adasiek (podolany_at_poczta.wp.pl)
Data: Sun 02 Feb 2003 - 00:56:22 MET

Komp.bat-ant napisał:

>mam kieszen, chodzi o to ze mam 2 cdromy, nagrywarka i 2 dyski :) i 2
>kontrolery IDE. Drugi cdrom mam po to bo cicho chodzi i puszczam z niego
>mp3, bo to 2X.

so: tasma ide to "tylko" 40 linii; problem w tym, ze te linie
transmituja informacje z dosyc duza predkoscia; wiec nie mozna sobie
np. zamiast jednej linii podstawic dwumetrowego kabla ;)

zrobienie mechanicznego przelacznika to nie problem techniczny; musisz
tylko miec trzy tasmy; dla prostoty moga to byc trzy gotowe tasmy ide
ze sklepu; pierwsza tasme podczepiasz pod kontroler; jako jedno
urzadzenie podlaczasz costam a jako drugie swoj przelacznik;

przelacznik bedzie sie skladal z trzech rzedow pinow takich samych jak
piny kontrolera; oczywiscie dwie dodatkowe tasmy polacza wyjscia
twojego "urzadzenia" z napedami;

pozostaje problem przelaczania sygnalu miedzy urzadzenia; np:
anatomia-pc /ale poszukaj na HardwareBook.net/:

wydaje mi sie, ze prosciej bedzie zakupic w sklepie tylko takie cosik,
co polaczy ze soba dwie tasmy IDE; czyli bedziesz mial tak:

Kontroler<--->naped1<----->zlacze<----->naped2<----->naped3;

oczywiscie zlacze oddziela dwie tasmy ide;

zas przelaczanie tylko i wylacznie zasilania; po pierwsze zasilanie to
tylko dwie linie; po drugie nawet jakbys przelaczal linie IDE to i tak
bys musial przelaczac zasilanie ;)

trzeba sie jeszcze zastanowic ktore linie IDE zablokowac ;) ja bym
zablokowal linie 23 DIOW oraz 25 DIOR, ktore odpowiadaja za zadanie
zapisu lub odczytu z dysku;

--
jeszcze nie wyprowadzilem sie do Wroclawia;
ale skoro caly Poznan sie tam przenosi?