Re: Wentylator na CPU jak zmniejszyc obroty?

" -->

Autor: <--Marcin B.--> (WYTNIJmarcin.9977_at_wp.pl)
Data: Sat 01 Feb 2003 - 21:39:04 MET

newbie z konta: dynks_______CUTTHIS__________at_polbox.com napisał(a) w
artykule:

> Napiecie spadnie - czepiam sie :-)
>
> (prad tez )

Powtarzam: musiałem założyć rezystor 180 ohm

Znam prawo ohma ale ustawiając wiatrak mierzyłem napięcia cyfrowym
miernikiem. Sądzę, że do wszystkich obliczeń trzeba by jeszcze dodać opór
własny wentylatora. I jeśli prąd początkowy wynosi 0,12A to po dołożeniu
rezystorka prąd w całym obwodzie spadnie i aby spadło napięcie musi być
większy opór.

--
Pozdrawiam - Marcin B.