jak wlaczyc to cholerne DMA ?

Autor: WuTomek (wywal_to.gasior_at_priv.onet.pl)
Data: Sat 01 Feb 2003 - 23:01:19 MET

jestem posiadaczem płyty głównej gigabyte GA7VM na czipsecie VIA MVP4
i dysku fujitsu MPF3204AT, chodzi toto pod WindowsME i ni kiego grzyba
nie mogę włączyć DMA dla dysku. Dyski jest podpięty samotnie jako
primary master, oprócz tego na secondary mam podpięte nagrywarkę i
cdroma (na tych starych kabelakach)
Kiedy zaznaczam okienko przy DMA, to niby wszystko jest OK, komputer
restartuje, ale potem znowu okienko jest odznaczone. Zainstalowałem
najnowszy bus kontroler Via z pakietu 4in1, ale programik do ustawinia
DMA ze strony Via nie chce sie uruchomić twierdząc, że do pracy
potrzebuje Via Bus IDE kontrolera, który jest już, cholera,
zainstalowany. Nie raz i w różnych wersjach 4in1 to próbowałem :). Co
z tym fantem robić ? Porady: "zmień system" rozpatruję na samym końcu
:)
Dzięki z góry za wszelkie sugestie.