Re: Sciema z kartami Radeona

Autor: < tomek > (nie_at_chce.spamu)
Data: Sat 01 Feb 2003 - 16:04:35 MET

"tojak" <tojak_at_gazeta.pl> wrote:

Z serii "Imperium kontratakuje"... ;)

> 1. Popieprzona numeracja sugerujaca klientowi karte gorsza
> jako lepsza.

a gf4mx420 to co? nie powiem aby lepiej wypadał od gf2mx...

> 2. Zonglowanie pamieciami i kosciami w ukladach tak, by
> dostarczyc na rynek chlam ale zapelniajacy dany segment rynku.

a gf4mx to co?
wiesz ile jest teraz serii gf4mx? (zwykła, SE na SDR 128bit,
na SDR 64bit, na DDR 128bit, na DDR 64bit, itd...)
Podpowiem że możesz trafić na takiego co nie nadąża za gf2mx400

> 3. Mnogosc klonow, mnogosc sterownikow, niekoniecznie nowsze
> sterowniki dzialaja szybciej.

o klonach - zupełnie nie rozumiem o soo chodzi...
Założę się że nie starczy palców u rąk i nóg do policzenia
klonów nVidii ;)
Sterowników do Radeonów masz 1 (słownie jeden).
Jest puszczany w różnych wersjach tak jak i detonatory nVidii.
(o numerach od 1 do 42 tych detonatorów to zapomniałeś?
tutaj dopiero możesz wybierać...;)

> 4. Wydajnosci uzyskiwanie tylko i wylacznie poprzez krecenie
> zegarami /stad dodatkowe wejscie do zasilacza bo plyta nie
> wyrabia z dostarczaniem mocy/ lub tez blokowanie/odblokowywanie
> potokow i pozostalych operacji.

A nVidia gf4ti4600 to nie ma problemów z zasilaniem??

> 5. Brak aplikacji wykorzystujacych obecne karty.

To się tyczy dokładnie wszystkich nowych kart grafiki.
Nie ma jeszcze aplikacji pod dx9

> 6. Bardzo szybki spadek na wartosci kart. Oznacza to, ze
> technologia kart graficznych nie jest ustabilizowana i
> inwestowanie w dobre karty wcale nie jest najlepszym
> rozwiazaniem.

A używaj sobie dalej s3virge 2MB.
Skoro Ci wystarcza to przecież nikt Cię nie zmusza do zakupu
innej...

Zasada spadku wartości:
Kupując hiper-bajer sprzęt komputerowy jest on przestarzały
już w momencie wynoszenia go ze sklepu.

> [...]
> obraca w kolko jeden towar na wiele sposobow, wykorzystuje
> glupiutkich klientow, ktorzy zaplaca ciezka kase byle by sobie w
> sygnaturce umiescic 'Radeon 9700'. Tymczasem klienci podejmuja
> bzdurne decyzje kupujac badziewiaste klony Radeona, ktore powinny
> kosztowac o polowe taniej. Jak zyje nie widzialem takiego burdelu
> w parametrach, nazewnictiwe, zonglowania cenami i zupelnej
> niewiedzy tych, ktorzy te karty sprzedaja. Idzcie na gielde i
> spytajcie sie jakiegokolwiek sprzedawcy czemu dana karta jest
> lepsza od innej. Odpowiedz mozna od razu wrzucic do katalogu

Większość sklepikarzy równie dobrze może sprzedawać ciasto w cukierni.
Skoro Ty o tym wiesz, to powinieneś sam zainteresować się osiągami,
parametrami PRZED zakupem, a nie liczyć na zdanie "znawcy od siedmiu
boleści" - sorry takie jest życie.

A tak ogólnie to przyznaj, miałeś zły dzień?

"I tym optymistycznym akcentem kończę..." ;)

--
 Pozdr.