Wada plyty? B.Dlugie...

Autor: Green (lin_aquarius_at_Wp.pl)
Data: Sat 01 Feb 2003 - 15:54:58 MET

Kiedys pisałem już,że moje dyski dwa przestwały być widziane przez BIOS.
Zapytane mnie: "Jak to etapami?!"
Nie potrafiłem tego określić.
Dziś wiem, jak to się najprawdopodobniej dzieje.
W sposób skomplikowany

Stan aktualny: dwa dyski, master, i sec.
CDr-m i nagrywarka
Win98SEpl
Płyta P6S5AT
Celeron 900, 512 MB RAM

Dysk Secondary (teraz) jest nieujawniony(niewidoczny,niedostepny)
                           ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Mam pokazane dwie stacje dyskietek.
CZasami - oczywiście
-Dyskietka 3.5"A
-Dyskietka 3.5'B
W rzeczywistości jest jedna,oczywiście.

Komp na najprostrzym otwarciu jakiegokolwiek okna sie muli na kilka,
kilkanaście minut.
Często pojawia sie komunikat: "Msgsrv32 nie odpowiada"
"Eksplorer nie odpowiada"
"Coś tam(jakiś program inny) nie odpowiada"
"rundll nie odpowiada"
Msgsrv32 nie odpowiada"

Gdy z takiego stanu dam kompa na zrestartowanie, pokaże się ekran końcowy
Windozy, i tak bedzie trwał kilkadziesiat minut,
a dysk świeci diodą na czerwono.
Nie słychać oszałamiającej pracy dysku,ale jest cały czas aktywny.
Tracę cierpliwość, i twardo resetuję.
Uruchamia się albo źle, albo dobrze.
JAk dobrze, to na krótko.
I znów stan jak opisałem wyżej.

Kilka razy już miałem we Własniwościach-System takie g....! :

Kontrolery dysku twardego:
  --Drugi kontroler (na żólto,"nieobecne,niepracuje,
nie są zainstalowane sterowniki,
                        Code10, spróbuj zainstalować sterowmniki)
  --Kontroler SiS 5513 Dual PCI IDE ( tu bez złych alarmów)
  --Pierwszy kontroler(podwójna kolejka fifo) -
stan jak dla Drugiego Kontrolera.

Zdarzał się też stan Żółty dla:
 Urzadzenia systemowe
    -- Kontroler bezpośredniego dostepu do pamięci ( na żólto)
W tej chwili _nie_ pobudzony.

Stan taki sie powtarza wielokrotnie.
Windows przeinstalowałem(nad-instalka).Nie pomogło.

W tym momencie daje polecenie na Kontrolerze dysku:"odświaż"
I pokazał się niebieski ekran:
"Wystapił krytyczny wyjatek 0D w 0D0F:00000299
Bieżaca aplikacja zostanie itp"
Enter,
Pokazało sie "pokiereszowany" graficznie ekran z widocznymi otwartymi oknami.

I okno: "Zamykanie programu" z komunikatami:
-Panel sterowania (nie odpowiada)
-Mój Komputer(nie odpowiada)
-Właściwości Pierwszy kontroler(nie odpowiada)

Udaje się zakończyć te aplikacje przez "Zakoończ"

Wracam ponownie do Włąściwości System, ale muli sie tak jak zwykle,
tzn po kilku minutach może to jedno okno otworzy...

Otworzył.
Usuwam Kontroler SiS5513 Dual PCI
(Pierwszy i Drugi Ko9ntroler(żólte) sa nieusuwalne bez SiS 5513 :) )

A komp "zamarzł".Nie reaguje na nic. Wisi......już 15 minut.
Resetuje go twardo.
Dysk secondary już rozpoznany.

Nadal dwie stacje dyskietek, a po wejściu do Własciwości-System
(otwarcie po kilkunastu dopiero sekundach)
znów kontrolery dysków twardych są na żółto! :(
Próba usuniecia ponownie, zawiesza kompa na długo.........
CD_rom i nagrywarka _nie_ widza płyt CD wewnątrz

Działa tylko wskaźnik myszy.
Pojawia sie komunikat:
"Potwierdzenie usunięcia urzadzenia nie działa"
Odblokowuje się na chwile, a potem:
"Eksplorer nie działa"
"Msgsrv32 nie działa" i zawisa....
Trzech Króli
Startuje od zera....
Niby sie uruchomił, ale zawisł na tapecie- i wisi....działa wskaźnik myszy...
Wyłaczony .

Uruchomił sie prawidłowo.
Dyskietka 3.5' tylko A
Płyty w czytniku CD i nagrywarce normalnie widoczne są
Dysk secondary był widziany przez moment,a potem zaraz-nie

Często system jest zajęty tak niemożebnie,że nie reaguje na żadne polecenia.
Sprawdzałem Nortonem na wirusy.
Niby żadnego nie ma.
A czasami jakiś komunikat,że zmieniony jest sektor startowy.
Instalowałem antywirusy - może dlatego taki komunikat?

Jak sobie z tym bajzlem poradzić?
Najprostrze polecenie trwa minutami,dziesiatkami...

Wiem, sformatować-każdy umie.

Coś mądrzejszego bardzo! proszę... :)

--
Pozdr. Zbig.Drwięga