Re: Sciema z kartami Radeona

Autor: Krzysiek Szczepanek (silverman_at_go2.pl)
Data: Sat 01 Feb 2003 - 15:25:11 MET

tojak wrote:

> 1. Popieprzona numeracja sugerujaca klientowi karte gorsza jako
> lepsza.

ATi to firma prywatna i ma prawa nazywac swoje produkty jak chce. Zreszta
zaczelo sie to dano temu wraz w wejsciem RIVY 2 M64

> 2. Zonglowanie pamieciami i kosciami w ukladach tak, by
> dostarczyc na rynek chlam ale zapelniajacy dany segment rynku.

No i? Przeciez to normalne.

> 3. Mnogosc klonow,

LOL

> mnogosc sterownikow,

Naprawda? Gdzie ta mnogosc? Moze ci sie firmy pomylily :/

> niekoniecznie nowsze sterowniki dzialaja szybciej.

ROTFL
Lamo akurat jesli chodzi o ATi to ze sterownikami mogles do czego innego
sie przyczepic. Sterowniki ATi warto zmieniac na najnowsze bo maja
widoczno tendencje do poprawy wydajnosci.

> 4. Wydajnosci uzyskiwanie tylko i wylacznie poprzez krecenie zegarami

Rozwin mysl.

> /stad dodatkowe wejscie do zasilacza bo plyta nie wyrabia z
> dostarczaniem mocy/

IMO dodatkowe wejscie jest by odciazyc stabilizatory na plycie.

> lub tez blokowanie/odblokowywanie potokow i pozostalych operacji.

Masz jakies pojecie o tym o czym piszesz?

> 5. Brak aplikacji wykorzystujacych obecne karty.

Chciales napisac, ze brak jeszcze gier z DX9. Ale to standard to samo bylo
wczesniej.

> Stad tez dowcipy na temat 'grania w 3D Marka'. Poza tym testem
> istnieje niewiele gier, na ktorych da sie tak naprawde wykorzystac
> mozliwosci kart.

Bo ludzie czesto nie maja zielonego pojecia jak wykorzytac karty (np
Anizo& FSAA)

> 6. Bardzo szybki spadek na wartosci kart. Oznacza
> to, ze technologia kart graficznych nie jest ustabilizowana i
> inwestowanie w dobre karty wcale nie jest najlepszym rozwiazaniem.

Pffff... takie sa prawa rynku komputerowego i tyczy to sie praktycznie
wszytskich podzespolow.

> 7. Brudne gierki w sklepach i na gieldzie. Promowanie kart malo
> znanych producentow o kiepskich parametrach, flashowanie biosow kart
> powodujace jedynie wykrywanie karty jako wyzszego modelu /w ten
> sposob uzyskuje sie wyzsza wersje lub wersje PRO, ktore dostepne sa
> na gieldzie/.

???

> Smierdzi mi to po prostu podlymi zagraniami marketingowymi.

To sa pulapki dla naiwnych klientow. Lamo mamy kapitalizm i kazdy moze
robic co chce i jak chce a nasz w tym problem, zeby nie wpasc w te
pulapki. Nie rozumiem twoich pretensji

> ATI obraca w kolko jeden towar na wiele sposobow, wykorzystuje
> glupiutkich klientow, ktorzy zaplaca ciezka kase byle by sobie w
> sygnaturce umiescic 'Radeon 9700'.

Zazdroscisz im?

> Tymczasem klienci podejmuja bzdurne decyzje kupujac badziewiaste klony
> Radeona, ktore powinny kosztowac o polowe taniej.

Ktore klony uwazasz za badziewaste? Nie zadziszm, ze twoje uwagi co do
ceny sa smieszne?

> Jak zyje nie widzialem takiego burdelu w
> parametrach, nazewnictiwe, zonglowania cenami i zupelnej niewiedzy
> tych, ktorzy te karty sprzedaja.

Biedaczek :(

BTW "Madry wie co mowi, glupi mowi to co wie" Przemysl to zdanie zanim cos
jeszcze napisze w podobnym tonie.

--
Krzysztof Szczepanek
Best regards from "Devil's basement"