Re: Sciema z kartami Radeona

Autor: Marcin Wojtczuk (fastviper_at_telkab.pl)
Data: Sat 01 Feb 2003 - 14:29:50 MET

tojak claimed:
> Poczytalem sobie troche postow i zaczynam sie zastanawiac nad kartami
> Radeona.
> 1. Popieprzona numeracja sugerujaca klientowi karte gorsza jako lepsza.

9100 ma za zadanie wszystko wyprostować.

> 2. Zonglowanie pamieciami i kosciami w ukladach tak, by dostarczyc na rynek
> chlam ale zapelniajacy dany segment rynku. To, co jest gorsze reklamowane
> jest jako tansza nowosc, by wyczyscic kieszenie klientow, ktorzy akurat maja
> na to i na nic wiecej.

_Dokładnie_ to samo z nVidią. Vide gf2mx64 i ge4MX SE.

> 3. Mnogosc klonow, mnogosc sterownikow, niekoniecznie nowsze sterowniki
> dzialaja szybciej.

Po to są testy. Wina ATI, że sterowniki trudno się zmienia.

> 4. Wydajnosci uzyskiwanie tylko i wylacznie poprzez krecenie zegarami /stad

Bzdura i w dodatku wiesz, że to bzdura.

> dodatkowe wejscie do zasilacza bo plyta nie wyrabia z dostarczaniem mocy/
> lub tez blokowanie/odblokowywanie potokow i pozostalych operacji.

Blokowanie potoków w celu dostarczenia karty o mniejszej wydajności.
Jedyna karta, która jest ewidentnym bublem i chamstwem to 9500 (Dopiero
9500PRO ma sens).

> 5. Brak aplikacji wykorzystujacych obecne karty. Stad tez dowcipy na temat
> 'grania w 3D Marka'. Poza tym testem istnieje niewiele gier, na ktorych da
> sie tak naprawde wykorzystac mozliwosci kart.

Nie kupuj zatem 9700PRO. Nie każdy musi myśleć tak jak Ty. Przyszło Ci to do
głowy ?

> 6. Bardzo szybki spadek na wartosci kart. Oznacza to, ze technologia kart
> graficznych nie jest ustabilizowana i inwestowanie w dobre karty wcale nie
> jest najlepszym rozwiazaniem.

Co to ma do ATI ?

> 7. Brudne gierki w sklepach i na gieldzie. Promowanie kart malo znanych
> producentow o kiepskich parametrach, flashowanie biosow kart powodujace
> jedynie wykrywanie karty jako wyzszego modelu /w ten sposob uzyskuje sie
> wyzsza wersje lub wersje PRO, ktore dostepne sa na gieldzie/.

Brudne gierki to prowadzą sklepy i kloniarze. Np. sprzedaż kart 8500
taktowanych 250/183 uważam za próbę okłamania klienta. ATI powinno zabronić
tak niskiego taktowania. Tyle, że mogłoby to zrobić, gdyby miało więcej
rynku.

> Smierdzi mi to po prostu podlymi zagraniami marketingowymi. ATI obraca w
> kolko jeden towar na wiele sposobow, wykorzystuje glupiutkich klientow,

Nvidia robi dokładnie to samo od kilku lat.

> ktorzy zaplaca ciezka kase byle by sobie w sygnaturce umiescic 'Radeon
> 9700'.

A może dla nich taki napis w sygnaturce jest warty 1900zł ? NIE KAŻDY
MUSI CENIĆ TO SAMO CO TY!.

> Tymczasem klienci podejmuja bzdurne decyzje kupujac badziewiaste
> klony Radeona, ktore powinny kosztowac o polowe taniej.

Tak. Karty 250/183 powinny kosztować < 400zł. Ej.. czekaj.. przecież
kosztują.... hm..

> Jak zyje nie
> widzialem takiego burdelu w parametrach, nazewnictiwe, zonglowania cenami i
> zupelnej niewiedzy tych, ktorzy te karty sprzedaja.

Zgoda co do niewiedzy sprzedających. Całkowita zgoda.

> Idzcie na gielde i
> spytajcie sie jakiegokolwiek sprzedawcy czemu dana karta jest lepsza od
> innej. Odpowiedz mozna od razu wrzucic do katalogu 'Humor'.

Właśnie dlatego karty 9100 kosztują 380zł :)))). Sprzedawcy się pewnie
niedługo skapną, że to są radeony 8500 i ceny pójdą w górę o 70zł.
Szczęśliwy ten, kto kupił do dziś 9100.

--
       [ http://www.stringi.com/viper/ ]
When was the last time you did something for the first time ?