Odp: karty sieciowe...

Autor: monikas (msamczuk_at_wp.pl)
Data: Sat 01 Feb 2003 - 00:13:46 MET

Użytkownik grzess <klik3_at_wp.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b1eo88$rq6$1_at_news.tpi.pl...
> witam
> mam komputer pracujacy w roli serwera i siec do niego podpietych 5
> komputerow
> polaczenie idzie przez huba
> prosze mi powiedziec czy jesli w serwerze umieszcze 5 kart sieciowych 100
na
> pci i tak podlacze owa siec czy bedzie to szybciej dzialac niz przez tego
> huba (100)?
Połączenie komp-serv jako takie nie będzie szybsze, wzrost wydajności
zauważysz w wypadku gdy kilka kompów na raz będzie komunikować się z
serwerem - nie będzie wąskiego gardła serv-hub. Myślę że lepszym
rozwiązaniem będzie pozostawienie haba (wymiana na switcha wskazana) i
połączenie go z serverem parą kabli (dwie sieciówki w serverze) - można tak
na pewno na serv linuksowych. Lub połączenie switch-serv gigabitowym
ethernetem.
> zastanawiam sie jeszcze czy jest duza roznica w kartach sieciowych
> (producenci) jesli idzie o wydajnosc ?
W wydajności niewielka. Te lepsiejsze(droższe) mniej obciąźają procesor, są
bardziej niezawodne.