Re: Master i Slave?!

Autor: davido (davido_at_nie.lubie.spamu.pl)
Data: Wed 25 Dec 2002 - 13:06:13 MET

Użytkownik "aserzx" <aserzx_at_simplusnet.pl> napisał w wiadomości
> Myślałem, że się na tym znam, ale już teraz całkowicie zgłupiałem...
> Sytuacja jest taka: mam hdd i cd-rom, tylko jedną "taśmę" i muszę to
> wszystjo spiąć. Proszę napiszcie jak to dokładnie poustawić (jak
popodpinać
> i ustawić zworki), bo mecze się i męcze, a to nie działa. [ciach]

No więc ustalmy kilka faktów:
1. Urządzenia są w 100% sprawne.
2. Dysk twardy nie jest "za duży" dla starej płyty i współpracuje z nią bez
problemów.
3. Zasilanie jest w porzątku (czasem jeden kabelek lubi wysunąć się z
wtyczki zasilającej i nie styka)
4. Taśma jest ok - nie jest wymęczona i powyginana.

No to teraz tak:
Wariant I - jedna taśma. Ustawiasz HDD jako MASTER, CD-ROM jako SLAVE.
Kolejność podłączenia na taśmie nie ma znaczenia. Wpinasz to do kontrolera
ide1, włączasz kompa, wchodzisz do biosa i wykrywasz automatycznie lub
ustawiasz ręcznie dyski. Masz stary komp, więc najprawdopodobniej bios nie
wykryje CD-ROMu, ale nie ma się co martwić - windows nie będzie miał z tym
problemu.

Wariant II - dwie taśmy (możesz spróbować) - Ustawisz HDD i CD-ROM jako
MASTER. HDD podpinasz do ide1, CD-ROM do ide2, wchodzisz do biosa i
wykrywasz automatycznie lub ustawiasz ręcznie dyski. Masz stary komp, więc
najprawdopodobniej bios nie wykryje CD-ROMu, ale nie ma się co martwić -
windows nie będzie miał z tym problemu. :)

Jeśli teraz nie ruszy, to problem na 95% leży po stronie sprzętu. Najlepiej
podmieniać poszczególne komponenty do znalezienia tego, które bruździ. We
wcześniejszym poście napisałeś, że masz dwa kompy - pozamieniaj między nimi
twarde dyski i cd-romy.