Re: 5 lub 7 V

Autor: Michal Kawecki (kwinto_at_2com.pl)
Data: Tue 24 Dec 2002 - 00:42:36 MET

Użytkownik "KarolGT" <KarolGT_at_interia.pl> napisał w wiadomości
> Witam
>
> Jak puscic wiatrak od zasialcza na 5 luv 7 Volt, ktore z tych napiec
> bedzie lepsze do tego wiatraka. Zasialcz to jakis stary AT, na ktorym
> chodzi AMD k6-2 400, zadnych bajerow nie mam, tylko k.sieciowa,
> graficzna, dzwiekowa i nagrywarka. W tej chwili chodiz na 12 V i nie
> ma najmniejszych oznak grzania sie. Czy moge go dac na 7 V, moze ma
> ktos jakies schematy jak to zrobic

Schemat ci niepotrzebny. Wystarczy jeśli jeden z kabelków wentylatorka
(najczęściej czarny) który idzie na styk opisany "zero", przepniesz na
styk opisany +5V. Do styku "0" idzie kilka równoległe połączonych
czarnych przewodów, a do +5V - analogicznie - kilka czerwonych. W
efekcie jeden z biegunów wentylatorka dostanie +12V, drugi +5V, a
powstała różnica 7V wystarczy, żeby go z niemal 100% pewnością
uruchomić.
Tylko dobrze uważaj zanim dotkniesz ręką niektórych elementów w
zasilaczu, zwłaszcza niektórych kondensatorów i ew. radiatorów elementów
sterujących; w niektórych miejscach jest tam 400V stałego napięcia, a to
może być już nieprzyjemne. . .

P.S. Aż strach pisać takie rzeczy na grupie ;-).
M.