Mercury KT133/686B a Athlon Xp

Autor: Zycho (zyho12_at_NOSPAM.gazeta.pl)
Data: Sun 22 Dec 2002 - 16:36:25 MET

Posiadan płyte główną jak w temacie i mam taki oto problem:
Moja płyta główna co prawda obsługuje magistrale 133MHz ale nie jestem pewny
czy da się na niej odpalić Athlony XP. Na chipsetach 133A się da a nie wiem
czy bez tego A też (swoją drogą czym one się różnią. Chciałem też wgrać
sobie nowy bios ale wyskakuje mi komunikat "The program file's part number
does not match with your system!". Czy on oznacza że bios który próbuje
wgrać nie jest do tej płyty (ale ściągnąłem go ze strony producenta i jest
to jedyny bios oprócz podstawowego jaki tam się znajduje). Może ktoś ma taką
płytę i wie czy da sie na nij odpalić Athlona XP. A może istnieją gdzieś w
sieci (ja nie znalazłem) biosy do tej płytki które pozwolą używać Athlona Xp?

Jeżeli tego się nie da zrobić to czy opłaci się kupić starego Athlona (bez
Xp) i dokupić 256 ramu czy kupić nową płytę na DDR-ach i Athlona Xp.

Konfiguracja kompa:
256 DIMM
40GB Seagate U6
płyta jak wyżej
narazie Riva TNT2 M64 (zamierzam kupić GF3 Ti200 albo jak funduszy wystaczy
to FG4 Ti4200)
Duron 850
reszta mniej ważna

Kompa wykorzystuje głównie do DivX i pracy w Wordzie ale w wolnych chwilach
lubię sobie pograć (raczej w strategie z uwagi na kartę ale w Doomowate też
czasem gram.

Proszę grupowiczów o konstruktywne propozycje.

Pozdrawiam.
Zycho