Re: nieofcjalne biosy ecs k7s5a

Autor: = Jacek S. = (virge_at_poczta.fm)
Data: Thu 19 Dec 2002 - 16:33:28 MET

 "johnnie_w" napisał:
: Czy ktos moze probowal wgrac ktorys z ponizyszych biosow do ECS k7s5a??
: http://www.ocworkbench.com/2002/ecs/k7s5abios/cheepobios.htm
: Podobniez daja mozliwosci przetaktowywania proca z poziomu BIOSu poprzez
: duza liczbe nowych ustawien magistrali.

Hm, ja sobie wgrałem cosik takiego: Cheepobios 1.12 beta 12/03/2002 S
Przy moim cienkim Duronie 800MHz możliwości przetaktowana raczej są może i niewielkie, ale rzeczywiście, bios oferuje dużo wieksze
możliwości niż uprzednio - oto one ( nie mam pojęcia, może tak ma być, ale kolejność jest właśnie taka ) :
100/100
112/112
124/124
110/110
100/133
133/100
110/147
133/166
133/133
138/138
155/155
166/166
By H/W Trap - nie wiem, ale coś takiego jest - i w tym ustawieniu Duron 800 chodzi jako... 533MHz (!)
143/143
147/147
200/200
Ciekawostką jak dla mnie ( bo aż tak to się nie znam ;), więc może to żadna ciekawostka ) jest fakt, iż ten bios stosuje jakiś
"myk", od momentu wgrania biosu przy standardowych ustawieniach 100/100 x8 podczas uruchamiania zgłasza Durona 850MHz ( no, już
podczas pracy, w programie WCPUID sczytuje 807.18MHz ). Tak mi świta, ze coś takiego ( odpowiednie dobranie biosa ) zostało, lub też
mogłoby chyba być zastosowane w nowej płycie ECS ze zintegrowanym Duronem 1200 XP,grafiką, itp.; który tak naprawdę jest Duronem...
850MHz( http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=3621 ). Taki "myk", ale niestety często wykorzystywany przez sprzedawców w celu
wprowadzenia w błąd potencjalnych nabywców. Generalnie sprawuje się bez zarzutu ( choć moje płyta jest bez LANu, więc nic o tym
powiedzieć nie mogę ). Parę dodatkowych mniej lub więcej pożytecznych opcji. Równie ciekawe (chyba) jest to, iż czasami ( ale nie
zawsze ) podczas mieszania tymi ustawieniami 100/100 itp., potrafi się przestawić Cpu Core Voltage z 1,600V na 1,616V - ale to chyba
raczej jakiś błąd odczytu, czy jak...
BTW Cóż mi daje dodatkowa opcja w tej właśnie zakładce, gdzie są właśnie te wszystkie "możliwości przetaktowywania"o nazwie Io APIC
Support ?
Pozostało mi się wybrać po jakiegoś konkretnego Athlona...
Pozdrowienia

--
.: Jacek S. :.