Re: Kiedy spadaja ceny ?

Autor: mar00ha (no_spam.mar00ha_at_w.pl)
Data: Thu 19 Dec 2002 - 11:22:59 MET

Użytkownik "plitkin" <plitkin_nospam__at_interia.pl> napisał w wiadomości

> Ale JA przewiduje, ze na poczatku roku kursy walut wzrosna (zloty
oslabnie),

Ok. Jeżeli tak trafnie przewidujesz to chętnie nawiążę z Tobą współpracę.
Będę żył z handlu walutami. Po co mam się zabijać teraz 8 godzin w biurze
dla tych marnych groszy, które zarabiam...

> wiec z tego tytulu ceny moga WZROSNAC!!!! I w tym momencie KICHA z twoja
> teoria popytu i podazy.

To nie moja teoria... Popyt i podaż istnieją i rządzą się tymi samymi
prawami od początku świata ;)

> A generalnie ceny ZAWSZE w dluzszym okresie spadaja! Najbardziej wtedy,
> kiedy wychodzi nowy model czegos.

Tak? To znajdź mi, proszę, do kupienia przedwojennego Mercedesa po cenie
niższej niż kosztował on przed wojną. Przecież wyszło tyle nowych modeli! ;p
Żartuję. Wiem, że rozmowa jest o sprzęcie komp... ;)
Tylko powiedz mi dlaczego w tym tygodniu złożenie komputera z tych samych
elementów co miesiąc temu kosztuje tyle samo, albo drożej?

> Natomiast _zgodnie_ z teoria konkurencji (ale nie zapominajac o teori
popytu
> i podazy) zawsze bedzie jakis sklep przed swietami, ktory bedzie chcial
> zarobic na standardowej marzy, ale na obrotach, wiec utrzyma ceny na
> niezmienionym poziomie (lub nawet opusci)...

Rozumiem, że Ty korzystając ze _wzmożonego_ przedświątecznego popytu i
doskonałych obrotów obniżyłbyś jeszcze ceny sprzedawanego sprzętu? Szkoda,
że nie ma więcej takich sprzedawców :(
Pozostali korzystają jednak ze standardowych zachowań dot. popytu i
podaży...

mar00ha