Re: szybkie skanowanie do OCR (w ceni do 300zl) test

Autor: rkowalcz (rkowalcz_at_wp.pl)
Data: Wed 18 Dec 2002 - 12:00:03 MET

> wybacz ale te skanery w takim przypadku sa z gownianej firmy ktora kantuje
> klientow

czemu kantuje klientów:
- przecież i tak otrzymujemy obraz żądanej rozdzielczości (obraz jest
skanowany w wyższej i zmniejszany programowo), dlatego nie ma różnicy między
400, a 600dpi
- wydaje mi się , że w programie do skanowania podaję rozdzielczość
skanowania poziomą (max 600dpi), dlatego nie ma różnicy między 600, a
1200dpi (1200dpi jest interpolowane)
- producent przez powyższe "triki" wydłuża czas trwania skanowania co wpływa
ujemnie na ocenę skanera, ale myślę, że jednocześnie obniża przez to koszty
produkcji takiego skanera

PS. Oczywiście nie uważam, że mój skaner jest najlepszy :) (ale dla mnie w
zupełności wystarczający do domowego użytku oczywiście), i firma Microtek
nie oszukuje przez to klientów.

Pozdrowienia.

--
rkowalcz