Re: tani komp

Autor: pawelcio (phor1_at_wp.pl)
Data: Tue 17 Dec 2002 - 19:40:31 MET

Użytkownik "atex" <hszan_at_wp.pl> napisał w wiadomości
> Witam
>
> Szybko potrzbuje bardzo taniego kompa. Wybralem takie elementy:
>
> Athlon 900 - 153zl
> Soltek 75 LIV (dzwiek i grafa zint.) - 330zl
> Ram 128MB SDRAM - 77zl
>
> Bedzie to w miare stabilne (z Soltekiem nie mialem jeszcze do czynienia) ?
> Prosze o jakies opinie.
> atex

Jeżeli ma być na SDRam, to wybrałbym płyte główną na chipsecie KT133A.
Jedną z najbardziej stabilnych płyt głównych i często chwaloną za stabilność
jest płyta Soltek 75KAV.
Osobiście użytkuje taka płytę i jestem z niej zadowolony.
Najnowszy,dostępny na stronie producenta bios Q11 daje obsługę dla Athlonów
XP do 2600+.
Taką płytę można kupić w granicach 270 zł, ale w sklepie ciężko ją dostać -
na Allegro oczywiście zawsze można ją trafić za ok 220-250zł.

Należy zwrócic uwage na REV. płyty, ważne, żeby miał oznaczenie F1 lub
wyższe (oznaczenie znajduje się w pobliżu slotu ISA).
Płyta ma zintegrowaną kartę dźwiękową, można dokupić do tego jakąś niedrogą
grafikę i w sumie koszt całości wyjdzie taki, jak przy Solteku 75LIV ze
zintegrowaną grafą, a zawsze lepiej, aby zintegrowanych komponentów było jak
najmniej:)))

Z chipsetem KT133A jest tez dostępna płyta Gigabyte'a.Tej marki chyba nie
trzeba reklamować.
W Komputroniku nowa płytka za 265 zł pod tym linkiem