Re: monitory LCD

Autor: Marek Wierzbicki (marek.wierzbicki.____at_azymut.pl)
Data: Tue 17 Dec 2002 - 09:17:40 MET

> Widze ze Kolega orientuje sie w tematyce monitorow, wiec moze kilka porad
na
> co zwrocic uwage przy zakupie. Szczegolnie ciekawi mnie sposob wykrywania
> tzw. martwych pikseli.

Ja stosuję najbanalniejszą możliwą metodę - czyszczę pulpit windowsa ze
wszystkiego co da się usunąć, robię go gładki i zmieniam kolory. Powinno się
ustawić czarny, biały, czerwony, zielony, niebieski, żólty. Przy takim
przejściu jesteś w stanie zobaczyć każdy martwy lub zapalony na stałe pixel
(łącznie z tymi zapalonymi w dziwnych kolorach). Zamiast pulpitu można
odpalić Painta i zrobić płaszczysznę wypełnioną jednym kolorem. Banalność
narzędzi wynika z faktu, że często na świeżych komputerach (notebook) lub w
sklepie na komputerze testowym nie ma nic innego. Oczywiście ten test nie
powie nic o szybkości odświeżania, ale tego nigdy nie testowałem

Marek