Wymiana procesora PII->Celeron a problemy z grafika

Autor: MichalW (NOSPAM.Michal.Wisniewski_at_bigfoot.com.invalid)
Data: Mon 16 Dec 2002 - 12:40:29 MET

Witam,

Mam dosc dziwny problem. Otoz mam plyte Slot1 z procesorem PII266
(mnoznik 4.0). Wkladam w nia przejscowke Socket1->FCPGA a w nia
Celerona 533. Zworki na plycie ustawiam na mnoznik 8.0.
Przy starcie czestotliwosc procesora jest rozpoznawana poprawnie (sam
procesor nie, bo nieco za stary BIOS - ale nie daje sie upgrade'owac).
Karta grafiki do 3dfx Banshee. Mam zainstalowane Win98 i Linuxa
Mandrake a do wyboru systemu mam linuxowe LILO z graficznym menu.
I z celeronem to menu jest wyswietlane w nieprawdopodobnie powolny
sposob - niemalze linia po linii. Sam komputer wydaje sie pracowac
nienajgorzej - jesli juz cos jest wyswietlone na ekranie. Wolno (malo
powiedziane) dzialaja operacje na grafice - linux startuje na
framebufferze - z PII bez problemow, z Celeronem twierdzi, ze jest
ustawiony nieodpowiedni tryb video i proponuje inny... Co ma procesor
do grafiki?
Co to moze byc?

Pozdrawiam
Michal