Re: LCD - czym czyscic?

Autor: ZJ (bilboart_at_lodz.pdi.net)
Data: Sun 15 Dec 2002 - 20:58:27 MET

Kaja wrote:

> Najlepsza to woda z mydłem...Cząsteczki nie odbijają się od ekranu i
> dzięki temu nasze oczy nie cierpią.
> --
> Kaja

Droga Kaju,
Nie wiem czy jesteś chłopcem czy wręcz przeciwnie ale woda z mydłem jest

dobra, żeby przemyć sobie zwoje mózgowe (proszę tego nie traktowac
osobiście) jeśli akurat jest się w ich posiadaniu. Dla monitora LCD to
śmierć.

Jako, że monitory LCD stają się popularniejsze uważam, że dobrze na
początku podać podstawowe zasady związane z utrzymaniem ich w czystości,
poniewaz pytanie to będzie wracało co kilka tygodni.
Jako że znaczna część społeczności komputerowej uważa czytanie wszelkich
instrukcji za lamerstwo natomiast pozostali kupują wszystko w wersji bez
pudełka, sterowników oraz instrukcji pozwolę sobie zacytować fragment z
opracowanej przez Hewlett Packarda instrukcji do monitorów LCD, nie
sądże aby inne monitory dramatycznie różniły się technologią
wytwarzania.
Caution: Never use pure water to clean the LCD screen. Do not use
cleaning soluttion containing fluoride, acids, or alkalis. Do not use
ketone, substances such as acetone or solvents such as xylene or toluene
to clean the monitor. Do not use benzene, thinner, ammonia, or any
volatile substance to clean the monitor’s screen or cabinet. These
chemicals may damage the monitor.
Pozwolę sobie przetłumaczyć tylko pierwsze zdanie:
Nigdy nie używaj czystej wody to czyszczenia ekranu monitora LCD.
W instrukcji do monitorów LCD HP jest zalecenie:
Clean the screen with isopropyl alcohol or ethyl alcohol diluted with
water (1:1) to prewent damage to the screen’s anti glare coating.
Tu już bedę ostrożny z poradami, być może ten przepis jest związany z
technologią wykonywania warstwy antyodblaskowej tylko przez HP (?!) Może
ktoś lepiej zorientowany z technologią LCD będzie mógł się wypowiedzie
ć?

Pozdrawiam

--
Z. Janeczek